Kenapa aku perlu mencuba Herbalife Jurnal Minggu Pertama



Genap sebulan Yana  mengambil diet Herbalife. Daripada berat 65kg sekarang dah jadi 61kg.  Aku pun tak tahu macamana dia bersemangat nak kurus. Aku tak pernah ketawakan dia gemuk atau menyindir dengan saiz badan dia(seingat aku la..hehe). Mungkin dia sebagai perempuan yang dah ada 2 orang anak rasa perlu badan yang kurus dan bertenaga untuk jaga anak yang semakin lasak tu kut?..

Bila dah nampak hasil yang dia perolehi, aku pun rasa teruja jugak lah. Nak jugak melawa dengan berat ideal, lepas tu sihat pulak tu. Lepas tu aku pun terfikir,berfikir apa alasan aku nak cuba Produk Herbalife ni. Jadi inilah hasil icebreaking otak aku sebab sebab aku perlu mencuba produk ni.

Kenapa aku mencuba Herbalife
Badan aku dah naik 74KG  padahal badan aku bukan tinggi pun. Aku orang yang rendah. 160cm dengan berat 75 boleh bayangkan beban yang aku bawa setiap hari walaupun tak adalah berat sangat tetapi  dengan cara hidup aku sekarang memang ada potensi untuk meningkat lagi

Aku juga sudah terkena simptom Gaot sejak 2011 lagi. Memang arwah ayah, Abang sulung aku pengidap Gaot jadi risiko aku terkena mungkin agak mudah. 

Menurut sumber sumber bacaan dan kawan kawan diorang kata kalau dah ada gaot risiko untuk dapat batu karang agak mudah sebab ia ada berhubungkait. 

Wow Bahaya!..aku perlu buat sesuatu!

Aku  kadang kadang rasa malas dan menyampah nak membeli baju. Sebabnya baju yang aku beli jadi tak cantik bila aku cuba. Kadang kadang baju tu cantik je, Cuma disebabkan perut aku yang buncit menyebabkan buruk sangat aku memakainya.

Padahal itu saiz L je. Kalau aku ambik sais XL memang la muat dengan badan aku, tapi baju tu panjang la pulak. Jadi serba tak kena.


Aku malas gila nak bersenam, beriadah,bersukan sebab memang dari dulu aku macam tu. Jadi habit ni memang tak baik untuk kesihatan. 

Apatah lagi aku ni pulak suka makan makanan manis, minum Nescafe,Teh Tarik, Nasi lemak dan selalu  sangat makan nasi sehingga 3 hari sekali. 

Memang aku nak betul betul sihat, badan yang ideal cergas dan cerdas. Bila semua ni dah ada masalah malas mungkin dah dapat dikurangkan. 

Jadi itulah sebab sebabnya aku ambik Herbalife.

No comments:

Post a Comment